Úvod Média

Prodejna u bytu. Obchodní řetězce rostou společně s developery

22. 08. 2018

Lidl, Penny Market, Billa či Tesco sice už mají po republice stovky prodejen, ale neúnavně přidávají další. Najít vhodné místo je však čím dál těžší. Obchodníci proto čím dál častěji spolupracují s bytovými developery a vstupují do jejich projektů.


Jednou z mála možností je, že se obchodník spojí s bytovým developerem a domluví se předem na vhodném prostoru. Často jde o uspořádání na míru a týká se hlavně velkých projektů, v podstatě nových ulic a čtvrtí.

„Bytový development sledujeme. Ani nám nic jiného nezbývá, protože v Praze není možné sehnat sólo pozemek pro naši prodejnu,“ uvádí manažer jednoho z velkých řetězců, který si nepřál zveřejnit jméno.

„Propojení prodejny s bytovými jednotkami je jednou z možností, jak expandovat v lokalitách, kde není dostatek volných míst. Ať už jde o městské části, což je například Billa v projektech Korunní Dvůr nebo Břevnov City v Praze, či Křenová v Brně, nebo o menší města, kde jsme takto třeba v Jesenici,“ uvádí šéf Billy Jaroslaw Szczypka.

Podobně jsou na tom další řetězce. Lidl nedávno otevřel prodejnu v Praze-Karlíně v bytovém komplexu tří propojených domů Karolína Plazza. „Dalším příkladem jsou prodejny v komplexu ByTy Malešice v Praze 10 či v bytovém komplexu Na Slupi v Praze 2,“ uvádí Zuzana Holá, mluvčí Lidlu.

Tesco se například uchytilo s prodejnou kolem 1 200 metrů čtverečních v Roztokách u Prahy, kde dostalo prostor ve velkém projektu společnosti Ekospol. „Podobný projekt nyní připravujeme s řetězcem Norma v jednom našem chystaném pražském rezidenčním projektu se stovkami bytů,“ uvádí šéf Ekospolu Evžen Korec s tím, že lokalitu ještě zveřejnit nechce.

Více na www.ekonomika.idnes.cz

Kontaktní formulář

Odesláním formuláře přijímám podmínky zpracování osobních údajů společností Trigema - jejich zpracování proběhne za účelem zaslání odpovědi na zadaný podnět a případné vytvoření obchodní nabídky.